lördag 28 december 2013

Blossa Glögg 05

En flaska glögg som år efter år stått och samlat damm har äntligen fått möjligheten att visa sina kvalitéer. Årgång 05 är smaksatt med hjortron och armagnac och det är just det förstnämnda som sätter sina spår. Det är en ljus dryck som både doftar och smakar hjortron. Armagnacen har jag svårt att finna. Då jag inte provat 05 tidigare så har jag inga referenser hur det smakade som nytt utan jag kan bara konstatera att det drar lite väl mycket åt det söta. Att slänga i ett par russin som brukligt är hoppar jag helt, står sig bra utan. Vinner på att drickas varm. Personligen föredrar jag mer kryddighet. Dock populär bland de andra som provade. Kul hur som helst, inte varje dag man dricker åttaårig glögg.

Blossa Glögg 05

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar